Son güncellenme :15.01.2012 13:18

KALP SAğLığı KATEGORİSİNDE Kİ HABERLERİ İNCELİYORSUNUZ

Şekerli içecekler kalp hastası yapabiliyor

Şekerli içecekler kalp hastası yapabiliyor

Günde iki kutu veya daha fazla şekerli içecek tüketen kadınların kalp hastası olma ihtimali artıyor. Amerikan Kalp Vakfının yıllık kongresinde sunulan araştırmada, kalp rahatsızlığı bulunmayan 4166 kişinin sağlık durumu beş yıl boyunca takip edildi. Günde iki kutu veya daha fazla şekerli içecek tüketenlerin vücut kitle endeksinin daha az tüketenlere oranla...

15.01.201213:18

DEVAMINI OKU
Kalp krizlerine karşı ‘uydudan anjiyo’ dönemi

Kalp krizlerine karşı ‘uydudan anjiyo’ dönemi

İzmir İl Sağlık Müdürlüğü, kalp krizi geçiren hastalara en hızlı müdahale edilmesi amacıyla EKG filmini uydudan kardiyoloji uzmanına gönderecek. İzmir İl Sağlık Müdürlüğü saniyelerin bile önemli olduğu kalp krizi geçiren hastalara daha hızlı müdahale edilmesi amacıyla önemli bir uygulama başlatıyor. İl Sağlık Müdürü Opr. Dr. Mehmet Özkan, ‘Zihni Sinir Projemiz”...

15.09.201113:30

DEVAMINI OKU
Kalp krizinde koruyan protein bulundu

Kalp krizinde koruyan protein bulundu

Uzmanlar, kalp krizi esnasında kalbi koruyabilecek kapasiteye sahip yeni bir protein keşfetti. Bu buluş, risk altındaki hastalar için özel amaçlı daha çok tedavi türünün geliştirilmesine imkân sağlayacak. Cincinnati Üniversitesi Farmakoloji ve hücre biyofiziği bölümü araştırmacıları, HAX-1 adlı hücre öldürücü proteinin iskemi reperfüzyon yaralanması esnasında yahut da kan kısıtlanmasının sebep olduğu...

15.09.201113:29

DEVAMINI OKU
Üzüm Suyu Kalbin İlacı

Üzüm Suyu Kalbin İlacı

Üzüm, kızılcık ve frenküzümü gibi meyvelerin karışımından oluşan taze sıkılmış meyve suyunun kalbe iyi geldiği bildirildi. Fransız uzmanlar, domuzlarda kalp damarlarında yaptıkları deneyler sonucu, bu şekilde hazırlanmış meyve sularının, damar duvarlarını rahatlattığını belirledi. Bilim adamları, damar sağlığını iyileştirip iyileştirmediği konusunda daha fazla araştırma yapılması gerektiğini söylüyor. Araştırma sonuçları, İngiliz Kalp...

15.09.201113:28

DEVAMINI OKU
“İyi kolesterol” efsaneymiş…

“İyi kolesterol” efsaneymiş…

İyi kolesterolün yüksek olmasının, kalp krizi riskini azaltmadığı ortaya çıktı. Amerikan Ulusal Kalp Akciğer ve Kan Enstitüsü’nün yaptığı araştırmaya Kanada ve ABD’den ortalama 64 yaşında 3 bin 400′den fazla hasta katıldı. Katılımcıların yarısına, kandaki iyi kolesterol (HDL) seviyesinin artması, kan yağı trigliserid seviyesinin düşmesi için yüksek dozda B3 vitamini verildi....

15.09.201113:26

DEVAMINI OKU
Sağlıklı kalp için 10 öneri

Sağlıklı kalp için 10 öneri

Yanlış beslenme alışkanlıkları, kalp ve damar hastalıklarının en önemli tetikleyicilerinden. Siz iyisi mi, “Bana bir şey olmaz” demeden önce Dr. Tamer Bakalım’ın önerilerine göz atın. “Bana bir şey olmaz”, “Can boğazdan gelir” ya da “ Ne bulursam, onu yerim” diyenlerdenseniz potansiyel bir kalp hastası adayı olabiliriniz. Unutmayın ki yanlış beslenme...

15.09.201113:24

DEVAMINI OKU
Televizyon kalp hastalıkları riskini artırıyor

Televizyon kalp hastalıkları riskini artırıyor

Harvard Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, her gün günde iki saat televizyonun önünde zaman geçirmenin diyabet riskini beş kat, kalp hastalıkları riskini ise yüzde 15 yükselttiğini ortaya çıkardı. Uzun süre Televizyon izlemek diyabet ve kalp hastalıkları riskini arttırıyor. BBC, Harvard Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, her gün günde iki saat televizyonun...

15.09.201113:23

DEVAMINI OKU
Kalp krizi, kadınlarda daha tehlikeli!

Kalp krizi, kadınlarda daha tehlikeli!

Uzmanlar, kadınların kolesterol sorununu erkeklere has bir problem gibi düşünerek pek üstlenmek istemediklerini belirtiyor. Uzmanlar, “Kadınlarda kalp krizi, erkeklere oranla çok daha tehlikeli seyrediyor. Krizde hayatını kaybeden kadınların sayısı erkeklere oranla daha fazla.” uyarısında bulunuyor. Bursa İl Sağlık Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, kolesterol yüksekliği ve onun en korkulan sonucu kalp krizinin,...

15.09.201113:21

DEVAMINI OKU